-
2 vots
A la Pobla de Montornès, al Tarragonès, es troba aquesta casa forta del segle XVII estructurada entorn una gran torre defensiva amb coronament corb, torretes de guaita i espitlleres. L'edifici, documentat des del 1616 i actualment Centre Cívic municipal, presenta portal d'arc de mig punt i diverses finestres motllurades, tot i que ha sofert modificacions posteriors. Està protegit com a BCIN i es conserva en bon estat, amb accés restringit.
-
2 vots
A La Pobla de Montornès, al Tarragonès, es troba l'Ermita de la Mare de Déu de Montornès, temple del segle XII situat dalt d'un turó a les afores de la població. L'edifici, de nau amb capelles laterals i volta de canó amb llunetes, conserva una portalada romànica tapiada i una imatge d'alabastre policromat del segle XVI o XVII. Actualment en bon estat però d'accés restringit, l'ermita no té protecció oficial registrada.
-
2 vots
Altres noms: Castell de Puigperdiguers
A La Pobla de Montornès, municipi del Tarragonès, es troben les restes d'aquest castell del segle XI, documentat des de 1099, que conserva part del perímetre emmurallat amb carreus i una torre quadrada, actualment pràcticament desaparegut amb mínimes restes difícils d'identificar.