Catalunya Medieval · www.catalunyamedieval.es

Torre de Sant Jaume – Pineda de Mar / Maresme

Valoració: Encara no hi ha vots.
espereu…
0 vots

Pineda de Mar · Maresme

Valoració: Encara no hi ha vots.
espereu…

F O T O S


Sense imatges pròpies. Se'n poden veure quatre, a la pàgina web de la Generalitat de Catalunya. *


I T I N E R A R I


Detall itinerari no disponible. 


Situació: En terrenys de Pineda de Mar, població i municipi del mateix nom, a la comarca del Maresme (Barcelona).

Època: Segle XVI - Generalitat de Catalunya.*

Protecció: BCIN - Generalitat de Catalunya.*

Estat: Ho desconeixem, no hi hem arribat a tocar.

Altres noms:

Accés - Visitada el 01/12/2018:

Situada dins d’una propietat privada, no és accessible lliurament.

Localització: N 41 38 08.6 E 02 40 33.2 – Altitud: 72 m. Les coordenades de situació i altres informacions s'han obtingut de la pàgina web de Wikipèdia. 

Havent introduït aquestes dades al nostre mapa de Google, la posició de la icona corresponent, identifica fefaentment aquesta edificació.  

Altres: De la pàgina web de la Generalitat de Catalunya* , ens complau extreure la següent informació - (Novembre 2018):

“ Descripció

Al peu de Montpalau, al costat de la masia i la capella de Sant Jaume, s'aixeca la Torre de Sant Jaume -nom que té l'ermita que li és pròxima-, notable torre rodona amb corsera malmesa de la qual només es conserven els permòdols que la sustentaven.

Té la base atalussada i diverses obertures, algunes d'elles espitlleres.

Es comunica amb la masia mitjançant un pont situat a l'alçada de la primera planta.

Notícies històriques

"Des del 1979 es torna a celebrar l'aplec de Sant Jaume, a la capella prop de la font i masia fortificada de Sant Jaume" [Gran geog.com.] .

 "La finca ha estat adquirida, l'any 1961, pel senyor Manuel Pertegaz que hi ha fet reformes que han infós aire de distinció al recinte".

D'una torre sense identificar hi ha esment del 1032 -"in loco vocitato Pineda...ad ipsa torrezella"- i 1097-"ad ipsa Torredela de Pineda" [Els Castells...].

Evidentment, no es tracta d'aquesta construcció, que estimem del segle XVI.”


* Informació extreta de la pàgina web de la Generalitat de Catalunya.


Altres pàgines:
Autors: Ricard Ballo i Montserrat Tañá.


 

Edificacions properes

A menys de 10 km d'aquesta edificació.

Què tinc al voltant?

  • Edificacions militars
  • Edificacions civils
  • Edificacions religioses
  • Altres llocs d'interés

Escaneja el codi o entra a www.catalunyamedieval.es/torre-de-sant-jaume-pineda-de-mar-maresme/ per veure la fitxa completa, amb totes les fotografies.