Ermita de Sant Antoni – Santa Coloma de Cervelló / Baix Llobregat

Aniran apareixent conforme avancem pel text.

Situació: Al cim del Montpedrós, una muntanya de 348 metres que es troba entre els municipis de Santa Coloma de CervellóSant Vicenç dels Horts i Torrelles de Llobregat, a la comarca del Baix Llobregat – (Barcelona ) – Vikipèdia.

Època: Sense determinar - No hem trobat cap tipus d'informació a la pàgina web de la Generalitat de Catalunya.

Protecció: Ho desconeixem.

Estat: Bo. No és accessible lliurament.

Accés – Visitada el 12/04/2019:

0Punt d’inici: Hem introduït al nostre navegador les següents coordenades: 41 21 42.1 01 59 54.3, que corresponen a un lloc de la urbanització Cesalpina, a Santa Coloma de Cervelló.

Amb l'eficàcia que el caracteritza, el nostre TomTom ens dirigeix  fins aquest punt, on hi trobem el restaurant Cesalpina. Aparquem en aquesta zona i ens disposem a continuar el camí a peu.

Traspassem la carretera, deixant a l'esquerra una discreta parada d’autobús. A la dreta hi veiem  el començament d'un camí de terra, per on ens cal continuar. Al cap d'uns pocs metres més endavant, trobem una cadena que barra la continuació del pas als vehicles a motor. La traspassem.

Després ja només cal continuar seguint sempre intuïtivament, per la pista principal.

A continuació veurem unes mostres de la primera part del camí a l'Ermita de Sant Antoni.

A 41 22 03 02 00 08 arribem a la plaça de les Bruixes, una cruïlla de camins on tornem a trobar una altra cadena, amb un indicador que ens diu que estem a 0'6 km de Sant Antoni.

Això no té més transcendència que confirmar que anem pel bon camí. La traspassem i seguim la direcció de l'indicador.

Ara el camí s'enfila amb decisió.

Aviat arribarem a destinació

Total del recorregut a peu: una mitja hora, tot xino xano.

Localització: N 41 22 11.1 E 02 00 09.6 – Altitud: 348 m.

Altres: De la pàgina web de l'Ajuntament de Torrelles de Llobregat, ens complau extreure la següent informació - (Abril 2019):

• Ermita de Sant Antoni - Santa Coloma de Cervelló.

Està emplaçada al cim del que sembla un volcà, la muntanya de Sant Antoni de Montpedrós, a Coloma de Cervelló, limitant amb Torrelles.

Les vistes que ens mostra són espectaculars, es divisa Barcelona, el delta del Llobregat, Collserola, Garraf i Montserrat.

Es tracta d’una talaia privilegiada sobre la Vall Baixa del riu Llobregat, connectada visualment amb els castells de --> Cervelló i -->  d’Eramprunyà.

L'edifici actual és fruit d’una reconstrucció feta l'any 1958.

Sembla ser que hi ha constància de la presència en aquest paratge de les restes de la torre de guaita de la Torrassa o Torratxa entre altres elements.

Hem fet una petita prospecció pels voltants, sense gaire fe, tot s'ha de dir, i no hem trobat res de res ...

Curiositats:

En canvi, hem trobat un Petròglif ...

Arte rupestre de Montpedrós

Edificacions properes: Veure el mapa de Google d’aquesta mateixa pàgina.