Castelló de Meià – Artesa de Segre / Noguera

Situació: Al llogaret de la Vall d’Ariet, (a  la vora de Santa Maria de Meià),  municipi d’Artesa de Segre – La Noguera (Lleida).

Època: Ho desconeixem (Patrimoni.Gencat)

Estat: Malmès. Edificat al cim d’un turonet, protegit pels tres costats per altes parets de roca. Boniques vistes dels voltants.

Accés - Visitat el 13/10/2007:

Procedents d’Artesa de Segre, i circulant per la carretera L-512, en sentit Tremp, al poc, passat el llogaret del Pont d’Alentorn, a l’esquerra prendrem la desviació a la carretera L-9132, que passant per Alentorn i Vilanova de Meià, i des d’aquesta darrera població, circulant per la carretera LV-9131, arribarem a Santa Maria de Meià.

Quasi a la sortida d’aquest darrer poble, a l’esquerra veiem un petit cementiri i una església al darrere. A la dreta,  la carretera, després de deixar enrere una bàscula pública  dona un gir molt pronunciat, i un cartell indica per anar a Figuerola de Meià i Fontllonga.

Al front i cap baix, (41 59 33.73 00 59 27.23) neix una pista de muntanya (*), avui dia accessible en vehicle de turisme, circulant amb precaució, per on continuarem.

Seguint sempre intuïtivament per la pista principal, arribarem aviat a un coll, on a la dreta hi ha un extens camp de gra i a la seva dreta, ja es veu l’edificació que ens ocupa.

Hem aparcat còmodament en aquest lloc, a l’esquerra, sobre el camí principal: 41 58 58.22 00 59 02.32

A continuació, ja a peu, a la dreta del camp, per sobre d’ell, hem trobat un còmode camí, que ens ha dut a una espècie de placeta, on hi ha les restes d’un edifici malmès. Al fons i a l’esquerra, hem vist una petita fita, de pedres, que ens ha assenyalat un petit corriol, que entre una atapeïda vegetació, ens ha deixat aviat el castell a la vista.

(*)  Nota: La climatologia pot modificar sensiblement les condicions de circulació per pistes de muntanya. Caldrà tenir-ho en compte

Localització: N 41 59 04.47 E 00 58 54.54 – Altitud: 882 m.

Altres:

Edificacions properes: Dins del terme municipal d’Artesa de Segre, hi podem trobar varies edificacions. Veure el mapa de Google d’aquesta mateixa pàgina.

Noguera : Veure en un mapa més gran.

Aclariment:

Existeix certa confusió en la identificació de dos castells veïns: Castell de la Vall d’Ariet i Castelló de Meià.

castell-de-la-vall-dariet-002

castell-de-la-vall-dariet-003

• Ricard Ballo – Juliol 2012.