Castell d’Espases – Esparreguera / Baix Llobregat

No votes yet.
Please wait...

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A mig camí, veiem així el nostre objectiu, a dalt de tot del cim.

Dues vistes de les minses restes de la torre del castell.

Sant Salvador de les Espases, antiga capella del castell.

Situació: Al costat de l’ermita de Sant Salvador de les Espases, municipi d’Esparreguera – Baix Llobregat (Barcelona).

Època: Segle X.

Estat:

Accés - Visitat el 24/11/2007:

Hi ha diferents itineraris per accedir-hi. El que avui hem investigat, comença a la carretera C-55  (Martorell – Manresa). A uns 2 km. de la sortida d’Olesa, hem d’agafar un trencall a la dreta que accedeix a l’abandonat balneari de LA PUDA. Sense arribar-hi, també a la dreta, veurem un cartell de senderisme que assenyala el començament de la ruta.

Aquí mateix hem aparcat còmodament el vehicle: N 41 34 08 E 01 52 48.

Val a dir que aquest camí pot presentar algunes dificultats per a gent poc acostumada a anar per la muntanya. Cal tenir-ho en compte.

Hi ha una forta pendent al principi, per tal de guanyar alçada per poder passar per sobre d’un túnel del tren (FFGG). Després hem travessat dues vegades el torrent.

El nostre objectiu ha estat visible ben aviat i durant bona part del recorregut.

Tot i que no hem tingut cap dificultat per seguir el sender, a partir de la meitat de la caminada i fins a tocar de l’ermita, es transforma en una pendent rocallosa. Diverses fites ajuden a identificar el camí en aquest tram.

Arribats a l’ermita (413 m), trobarem a més, un refugi d’accés lliure, amb taules i llar de foc. Al fons, una porta de ferro permet l’accés a la zona més alta del turó, on hi ha les úniques i minses restes del castell, la base d’una torre circular.

Localització: N 41 34 46.17 E 01 533.44.

Altres:

Edificacions properes:

MAPA de situació

Baix Llobregat : Veure en un mapa més gran.

A L T R E S

Tot i que el dia no acompanyava gens (les fotografies no han sortir gaire lluïdes ...) , vegi's una mostra dels bonics paisatges que ens han acompanyat durant el passeig.