Castell de Sacama – Olesa de Montserrat / Baix Llobregat

Rating: 1.0/1. From 1 vote.
Please wait...

Filada de pedres amb elements en forma d' "Opus spicatum"

Situació: Dalt d’un turó, al municipi d’Olesa de Montserrat – Baix Llobregat (Barcelona).

Època: Medieval.

Estat: Malmès. Restes insignificants, difícilment identificables, llevat d’un parell de petits trossos de paret. Lliurament accessible.

L'església de Sant Pere de Sacama, situada al seu costat, romànica, tancada, reformada, és actualment l'element més significatiu del conjunt. Bones vistes.

Accés - Visitat el 17/11/2007.

Procedents d’Olesa de Montserrat, hem sortit d’aquesta població per la carretera B-120, en sentit Viladecavalls - Terrassa. A l’alçada del punt quilomètric 10,200 (Les senyals de tràfic informant del nº de km. estan situades a l’esquerra, segons el nostre sentit de la marxa), en una corba molt pronunciada a la dreta, hi ha un trencall a l’esquerra on s’inicia una pista de muntanya : N 41 33 28 E 01 54 57  (*). Aquí mateix, a l’esquerra hi ha un cartell informatiu de senderisme (color verd), poc visible des de la carretera, que ens confirma el camí a Puigventós i Sant Pere de Sacama.

La llargada d’aquesta pista és d’uns 2 km. Hi hem accedit amb un turisme convencional i hem tingut algunes dificultats per arribar-hi, doncs l’existència d’alguns desguassos al llarg del recorregut, ens ha fet rascar varies vegades els baixos del vehicle, de tal manera que arribats a meitat del recorregut, en un trencall on hi ha un altre cartell informatiu de senderisme (altitud aproxim. 400 m), amb suficient espai, hem aparcat el vehicle, i hem continuat a peu el km restant, sense cap més problema.

Evidentment, amb un vehicle tot terreny la visita és força còmode, i en arribar al nostre destí, trobarem una bona planura per aparcar-hi fàcilment.

(*) Nota: La climatologia pot modificar sensiblement les condicions de circulació per pistes de muntanya. Cal tenir-ho en compte

Localització: N 41 34 0.94 E 01 54 42.23 - Altitud: 460 m.

Altres:

Edificacions properes:

MAPA de situació

Baix Llobregat : Veure en un mapa més gran.