Castell de Montclar – Pontils / Conca de Barberà

Valoració: 1 vot.

castell-de-montclar-100401_522

castell-de-montclar-100401_523

Situació: En terrenys del terme municipal de Pontils ( Conca de Barberà) – Tarragona.

Època: Documentat des de l’any 1013.

Estat: Malmès. Pràcticament les restes es limiten a la base d’una torre rodona. Comparteix el cim del turó de Montclar, amb la petita capella de Sant Miquel, tancada a les visites.

Extraordinàries vistes a tots els voltants.

Accés - Visitat el 01/04/2010:

Hi ha diferents itineraris per accedir-hi. L’itinerari proposat comença a la localitat de Biure (Castell de Biure). A l’inici d’un carrer d’aquesta localitat, (Paral·lel al carrer Major. No apareix el nom al mapa de Google) situat  a les coordenades N 41 29 27.49 01 21 02.34, hi ha un cartell verd de senderisme que ens indica la direcció per anar a Sant Miquel de Montclar, cap a on ens dirigirem.

Deixarem a l’esquerra una creu de terme i l’església del poble. Circularem per una estreteta carretera asfaltada ( Al mapa de Google se l’identifica com a carrer del castell) que al cap d’uns 300 m. es converteix en pista de muntanya, accessible amb vehicles de turisme, circulant-hi amb precaució. (1) El camí no presenta cap dificultat per identificar-lo, llevat d’un indret al cap d’uns 1400 m. on trobem una cruïlla amb un cartell (41 28 54.26 01 21 01.51) que ens assenyala que cal continuar per la dreta.

Finalment i després d’un recorregut total d’uns 2,4 km. arribem a un lloc on a l’esquerra hi ha un cartell que ens indica que cal enfilar-se pel voral esquerra de la carretera i continuar a peu el camí, per un corriol ben definit.

A l’altra banda de la carretera hi ha lloc per aparcar còmodament el vehicle. La pista per on havíem accedit fins aquest lloc, encara continua amunt.(*)

Decidim deixar el cotxe aparcat aquí mateix (41 28 31.48 01 20 40.56) i continuar el camí a peu pel corriol, que de seguida s’enfila decididament, transformant-se en un costerut camí que ens fa suar de valent fins arribar dalt de tot de la carena, des d’on ja és clarament visible el nostre objectiu, que assolim al cap d’uns 25 minuts de caminar.

• Itinerari alternatiu: Continuem en cotxe des del punt citat anteriorment  a (*). Al cap d’uns 600 m. de recorregut, arribem a un lloc on hi ha una ampla explanada (41 28 16.93 01 20 28.46) d’on en surten tres camins, un d’ells, el de l’esquerra, senyalitzat amb un cartell indicatiu de que trobarem l’ermita de Sant Miquel al cap d’uns 1400 m., pujant a peu.

De fet nosaltres hem pujat pel camí que indiquem al primer itinerari, i hem baixat pel que detallem a l'itinerari alternatiu.

(1) Nota: La climatologia pot modificar sensiblement les condicions de circulació per camins de terra. Cal tenir-ho en compte.

Localització: N 41 28 04.04 E 01 20 47.51 – Altitud: 942 m.

Altres: A la pàgina web del Consell Comarcal de la Conca de Barberà hi ha una interessant informació sobre el Castell de Montclar

Edificacions properes: Dins del terme municipal de Pontils hi podem trobar varies edificacions: veure el mapa de Google d’aquesta mateixa pàgina.

Relativament a la vora hi ha també el

Conca de Barberà : Veure en un mapa més gran.