Torre de Montferri / Alt Camp

No votes yet.
Please wait...

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Des del lloc on hem aparcat el cotxe, al poc de caminar, la torre ja és perfectament visible.

torre-de-montferri-081113_514

Interior de la torre: sembla ser que per aquestes precàries escales es pot accedit a la part superior de la construcció.

torre-de-montferri-081113_503

Malgrat pugui semblar-ho, la torre no és completament rodona, com es demostra en aquesta fotografia posterior ...

Situació: En terrenys del municipi de Montferri (Alt Camp) – Tarragona.

Època: Segle XII.

Estat: Restaurada. Lliurament accessible. Estupendes vistes als voltants.

Altres noms: També se la coneix com la Torre del Moro.

Accés - Visitada el 13/11/2008:

Circulant per la carretera T-204, accedim a Montferri per l’entrada situada a N 41 16 08 E 01 21 50 (Hi ha una altra entrada, en una rotonda, que dona accés a Montferri, al Santuari de la mare de Déu de Montserrat (*) i a la carretera que es dirigeix a la veïna població de Salomó) i ens trobarem circulant pel carrer anomenat  Avda. Tarragona. Molt aviat trobarem un trencall ( 41 15 57 01 21 50): una paret coronada per una petita barana de ferro, separa la avinguda per on veníem del nou carrer que surt a la dreta i en direcció avall, por on continuarem.

Trobem un altre trencall a ma esquerra ( 41 15 55 01 21 43), anunciat amb un cartell: Vilabella, i seguirem en aquesta direcció (A la dreta deixarem els antics safaretjos).

Finalment tornarem a trobar un altre trencall ( 41 15 52 01 21 43 ), anunciat amb un cartell de color verd, de senderisme: Salomó per la Polla-Rossa. Continuarem en aquesta direcció.

Transitarem durant uns 1400 metres per una estreta carretera asfaltada, on hi ha llocs, on dos vehicles no poden creuar-se, fins arribar a un indret on s’acaba l’asfaltat, tot i que el camí encara continua.

A l’esquerra hi ha un espai adient, on aparcarem el cotxe ( 41 15 11 01 21 39), i ens disposarem a continuar, a peu.  Aquí mateix trobarem l’inici d’una pista de muntanya, que enfilant-se progressivament ens conduirà en una mitja hora, en direcció a una gran torre elèctrica, que dalt d’un turó comparteix veïnatge a les alçades, amb la torre de Montferri situada en un altre cim molt proper. A mig camí ja son visibles les dues torres.

En la darrera part de la pujada, la pista es va fent cada vegada més esmunyedissa,  fins convertir-se en un petit corriol molt costerut, amb forta pendent.

Localització: N 41 15 05 E 01 22 02. Altitud: 374 m.

Altres: A tocar del poble hi ha l’interessant Santuari de la Mare de Déu de Montserrat, construït per en Josep Maria Jujol, arquitecte tarragoní, deixeble i col·laborador d’en Gaudí.

Edificacions properes:

Alt Camp : Veure en un mapa més gran.

A L T R E S

Una mostra de les extraordinàries vistes que es gaudeixen des d'aquest indret ...

Tot seguit, unes fotografies del