Església de Sant Andreu del Coll – Olot / Garrotxa

esglesia-de-sant-andreu-del-coll-olot-110908_505bis

esglesia-de-sant-andreu-del-coll-olot-110908_508

esglesia-de-sant-andreu-del-coll-olot-110908_511bis

Situació: A les afores d’Olot (Garrotxa) – Girona.

Època: Segle XII.

Estat: Restaurada. No és accessible lliurament.

Accés - Visitada el 08/09/2011:

L’itinerari per accedir-hi coincideix amb el camí per anar al castell Coll. Així doncs, reproduïm la part del camí que condueix a aquesta edificació:

“Procedents d’Olot i circulant per la carretera N-260 en sentit Ripoll, després de sobrepassar l’Hostal del Sol, entre el PK 88-89, trobarem un trencall a la dreta (42.19488 2.46010), sense cap indicació, per on abandonarem la carretera i continuarem per una pista de muntanya on els primer metres estan encimentats.

A mig camí trobem una desviació a la dreta, que obviem. Finalment arribem davant del castell, on hi ha una petita esplanada on podem aparcar còmodament el vehicle.

Des del lloc on hem aparcat el cotxe, podem continuar el camí, a peu, i en uns 10 minuts de marxa arribarem a tocar de l’església de Sant Andreu del Coll, antiga església del castell. Durant aquesta caminada sols hi ha una desviació a la dreta que és obvi que cal deixar per continuar pel camí principal.”

Localització: N 42.19663 E 2.45876 - Altitud: 614 m.

Altres:

Informacions complementàries de l'ITINERARI

esglesia-de-sant-andreu-del-coll-olot-110908-google-maps-itinerari

Detall de l'itinerari sobre una imatge de GOOGLE MAPS.

ITINERARI ALTERNATIU:

Procedents d’Olot i circulant per la carretera N-260 en sentit Ripoll, després de sobrepassar l’Hostal del Sol, entre el PK 89-90, trobarem un trencall a la dreta (42.19341 2.44928), sense cap indicació, per on abandonarem la carretera i continuarem per una pista de muntanya.

Trobarem un trencall a l’esquerra que es dirigeix a una masia. Obviar. Un altre a la dreta (Cal Llop, si no recordem malament ...), obviar també i continuar endavant.

De nou un trencall (42.19744 2.45771) a la dreta, en baixada. Sense cap indicació. Es pot baixar fins a tocar l’església de St. Andreu, donar la volta al cotxe i aparcar-hi.

Després, si es segueix la continuació natural d’aquest camí, des de l’església, s’arriba en 10 minuts, a peu, al castell Coll.

Garrotxa : Veure en un mapa més gran.