Bullidor de la Llet i Empedrats – Bagà / Berguedà

Valoració: 1 vot.

Inicialment, l'itinerari per anar al Bullidor i als Empedrats, és el mateix, fins arribar a un lloc, a mig camí, on trobarem una bifurcació indicada (*).

Bullidor de la Llet

Bullidor de la LletBullidor de la LletBullidor de la LletBullidor de la Llet

Evidentment, sense aigua aquest racó perd tot el seu encant ...

Situació: En terrenys de Bagà, població i municipi del mateix nom, a la comarca del Berguedà (Barcelona).

Època: No procedeix.

Protecció: Dins del Parc Natural del Cadí Moixeró.

Estat

Accés - Visitat el 12/12/2015:

Hem començat el recorregut dins de la població de Bagà, en un lloc situat a 42 15 12.4 01 51 29.9 a la confluència de l'Avinguda del Districte Forestal amb el carrer Historiador Pere Tomic. En aquest lloc hi ha uns antics safaretjos. Aquí s'inicia la carretera que es dirigeix a Gisclareny, cap a on anirem (sense arribar-hi).

Aproximadament al cap d'uns 2 quilòmetres, en un punt situat a  42 15 47.9 01 50 17.8 trobem  una desviació: per l'esquerra aniríem a l'Ecomuseu de Sant Joan d'Avellanet i a l’Església de Sant Joan d’Avellanet.

Nosaltres hem de continuar per la dreta. Hi ha uns indicadors: La Salle Natura i Refugi Vents del Cadí.

A partir d'ara circularem  per un camí de terra , transitable, amb algun bony de tant en tant.

Al cap d'un recorregut aproximat d'uns 2,2 km., arribarem a la Salle, també coneguda com a Can Cerdanyola (42 16 05.0 01 48 54.0), on hem deixat el vehicle convenientment aparcat.

Iniciem el camí, a peu, des de Can Cerdanyola, des d'un lloc indicat - 42 16 06 01 48 52.6

Camí als Empedrats i al Bullidor

En la mateixa direcció, també hi ha indicades les següents destinacions:

Unes vistes de mostra d'aquesta primera part del camí

Durant la propera part del recorregut trobarem un trencall (*) , indicat. Per l'esquerra al Bullidor, per la dreta als Empedrats. Ara, continuarem per l'esquerra.

Trencall del camí als Empedrats i al Bullidor

I ara veurem una de les darreres imatges del camí, quan ja arribem al Bullidor.

Camí als Empedrats i al Bullidor

Una vegada travessada aquesta passera de fusta, trobarem al davant nostre un roquerar. Ens hem d'enfilar una mica,  desplaçant-nos  lleugerament cap a l'esquerra, fins localitzar un camí de terra que baixa, per on seguirem.

A l'esquerra, veurem un petit mirador amb baranes de fusta i poc més endavant, pujant, ja haurem arribat al Bullidor.

"Mirador" del Bullidor de la Llet

Malauradament, en aquesta ocasió, comprovem que al Bullidor, no hi ha ni una gota d'aigua. Des de Can Cerdanyola, fins aquí, hem trigat aproximadament uns 20/25 minuts.

Tot seguit hem tornat camí enrere, fins a retrobar el trencall (*) amb el senyal indicador que havíem vist abans i de nou ens hem enfilat, ara per la dreta, cap a Els Empedrats.

Els Empedrats

Pràcticament no hem ni arribat a entrar a aquest bonic paratge. Sols hem caminat una mica per un camí força pedregós, acompanyats al final, per l'esquerra, per una massissa barana de pedra, fins arribar a la llera del riu, on el recorregut ja es complica una mica més.

Cal sortejar els obstacles que se'ns presenten, unes pedres de respectables dimensions, a més del “perill” que representa la possibilitat de mullar-nos els peus, tenint en compte la fredor de l'aigua en aquesta època de l'any ...

Durada d'aquesta darrera part de la caminada, des del trencall amb el cartell indicador fins la llera del riu, hem trigat més o menys, uns 10 o 15 minuts.

Localització: aproximada del Bullidor de la Llet42 16 33 01 49 00

Altres consideracions

A més de que algunes parts del recorregut podrien posar en dificultats a gent poc acostumada a anar per la muntanya, l'especial orografia d'aquest racó de món, comporta que no creguem oportú recomanar-la, ni per la canalla, ni per la gent gran.

Altres:

“ Les dues grans serralades del Cadí i el Moixeró, unides pel coll de Tancalaporta, formen una impressionant barrera muntanyosa en el punt d’unió entre el Prepirineu i el Pirineu.

És en aquesta zona on el Parc Natural del Cadí-Moixeró acull, a més d’una gran biodiversitat, llocs d’una bellesa i un atractiu especials. “

Edificacions properes: Veure el mapa de Google d'aquesta mateixa pàgina.

• La part inicial d'aquest itinerari, fins a Can Cerdanyola, és la mateixa que la que mena a la Dou del Bastareny.
  • Molt a la vora de Can Cerdanyola, una mica més endavant, en el mateix sentit en que hi hem arribat, trobarem el Pont del Molí del Puig, a uns cinc minuts a peu, en una corba, aproximadament a 42 16 07.3 01 48 45.2, podent baixar fàcilment a la llera del riu.