Castellot de Beuda / Garrotxa

castellot-de-beuda-110915_702

castellot-de-beuda-110915_502

Vista del castell, dalt del turó rocós que apareix al centre de la fotografia, a l'inici del recorregut a peu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vegi's l'amplada dels murs en comparació amb la llargada d'un bastó de muntanya.

castellot-de-beuda-110915_517

castellot-de-beuda-110915_518

Situació: En terrenys del terme municipal de Beuda (La Garrotxa) – Girona.

Època: Segle XI.

Estat: Malmès. Lliurament accessible. Restes força rellevants. A més de conservar en peus bona part de les parets, hi ha una cisterna. que presenta la típica obertura a la part superior. L’element més significatiu del conjunt potser és una torre rodona. Cal circular amb precaució entre les restes i per la plana exterior, doncs hi ha uns espadats de consideració.

Accés - Visitat el 15/09/2011:

Una vegada hem arribat al llogaret de Beuda, continuem amunt per la carretera. A l’esquerra hi hem vist un petit cartell indicant per anar al Castellot. Creiem que és una drecera, un camí per anar-hi a peu, però no hi ha lloc per deixar-hi el cotxe. Així doncs, seguim fins un lloc on a l’esquerra hi ha un ampli voral.

Hi ha un cartell indicant Can Olivera, un altre amb una senyal P d’aparcament i finalment un altre prohibint la circulació motoritzada, excepte als veïns, a l’inici d’una ampla pista de muntanya, un camí sense asfaltar. Aquest és l’itinerari que ens han recomanat a l’Ajuntament de Beuda. Aparquem el cotxe en aquest lloc (42.23976 2.71504) i ens disposem a continuar a peu, per la pista.

Aviat trobarem una discreta desviació (42.24234 2.71542) a l’esquerra: hi ha dos cartells: l’un assenyala a la dreta per continuar, a peu, al Santuari de la Mare de Déu del Mont. L’altre, per l’esquerra ens invita a anar al Castellot.

A partir d’ara el camí és un sender, sempre ben evident i que sols comporta un petit dubte en un lloc situat a 42.24463 2.71540, on hi ha una bifurcació. A dia d’avui hi havia fins a tres piles de pedres, tres fites, però que no aclarien res. Intuïtivament hem continuat per l’esquerra i l’hem encertat, doncs hem arribat al castell.

La darrera part del recorregut és força dura. L’edificació està situada dalt del cim d’un estret turó, raó per la qual el camí ha de guanyar altura molt ràpidament en el tram final, cosa que aconsegueix fent ziga-zagues molt pronunciades i de força pendent. Aquesta part del camí castiga força els genolls, a la baixada.

Arribats a una petita planura i abans de l’atac final, un altre petit cartell ens invita a continuar per l’esquerra. Ara sí, ben aviat som dalt de tot del cim. Fins i tot pujar a les restes del castell comporta la necessitat de fer una petita grimpada.

La pujada l’hem fet en uns 45 minuts.

Localització: N 42.24448 E 2.71280 - Altitud: 555 m.

Altres: També és conegut amb el nom de “Castellot de les bruixes o dels moros”. Excel·lents vistes als voltants.

Altres pàgines: Molt a la vora de Beuda hi ha varies interessants edificacions:

També des d’aquest lloc es pot iniciar un recorregut que ens portaria al Santuari de la Mare de Déu del Mont (Alt Empordà), passant per la casa pairal del Noguer de Segueró, i pel Monestir de Sant Llorenç de Sous.

Informacions complementàries de l'ITINERARI

beuda-el-castellot-de-beuda-google-maps-itinerari

Garrotxa : Veure en un mapa més gran.

A L T R E S

Vistes des del castell.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Al mig de la fotografia es veu la torre del castell de Beuda.

Vistes des del Castellot.