Torre de l’Àngel – Pontós / Alt Empordà

No votes yet.
Please wait...

És una edificació del segle XIX.

torre-de-langel-pontos-090520_504

torre-de-langel-pontos-090520_507

torre-de-langel-pontos-090520_512

torre-de-langel-pontos-090520_520

torre-de-langel-pontos-090520_516

Situació: Al terme municipal de Pontós (Alt Empordà) – Girona.

Època: Segle XIX. És la torre nº 204 de la línia de torres de Telegrafia Òptica de Barcelona a la Jonquera.

Estat: Es podria dir que en perfecte estat. Unes modernes escales de ferro faciliten un còmode accés a l’interior de l’edificació, i alhora condueixen a la terrassa superior, des d’on es gaudeix de unes belles vistes dels voltants. Lliurament accessible. Còmode aparcament als peus de l’edificació.

Accés - Visitat el 20/05/2009:

Com diem en altres ocasions, hi ha varies formes d’accedir-hi. L’itinerari que proposem és el següent:

Circulant per la carretera N-II, accedirem a Pontós mitjançant la carretereta GIV-5125. Hem creuat el poble, dirigint-nos cap el cementiri d’aquesta població. Quan ja arribem al cementiri, no seguirem pel curt trencall que cap a l’esquerra es dirigeix a la porta d’entrada. Continuarem recte, per un ampli camí de terra, en que es converteix la carretera asfaltada per on circulàvem fins ara, i on a l’esquerra hi veurem plantat un cartell de senderisme, de color verd,  que indica per anar a Creixell.

Seguirem sempre intuïtivament recte, per la pista principal, obviant alguns petits trencalls que faciliten l’accés a camps de conreu.

En una cruïlla de camins ( 42 11 29 02 55 23. Si no anem errats, és el primer trencall ben definit, doble, té forma de triangle ...), hem girat a mà dreta. A la següent cruïlla hem continuat per l’esquerra. Ara ja estem a tocar de la torre, que trobarem al poc amagada entre la vegetació.

Haurem circulat uns 600 metres per una pista de muntanya (*), sense asfaltar, amb un vehicle convencional. En cap cas hem vist cap cartell indicatiu d’aquesta edificació.

Localització: N 42 11 22 E 02 55 29. Altitud:144 m.

Altres: (*) Nota: La climatologia pot modificar sensiblement les condicions de circulació per pistes de muntanya. Cal tenir-ho en compte.

Edificacions properes:

Alt Empordà : Veure en un mapa més gran.