Torre Cavallera – Camprodon / Ripollès

Please wait...

torre-cavallera-091006_501

torre-cavallera-091006_504

Com es pot comprovar, la part superior de la torre es visible per sobre dels arbres.

torre-cavallera-091006_509

torre-cavallera-091006_522

Primitiva porta d'entrada a la torre, situada a nivell d'un primer pis, tot i que un esvoranc fet a la part inferior, permet la lliure entrada a l'interior.

torre-cavallera-091006_507

Vistes des de la Torre Cavallera.

Situació: En terrenys del terme municipal de Camprodon (Ripollès) – Girona.

Època:

Estat: Malmesa, però de robusta apariència. Lliurament accessible. Difícil de fotografiar donada la proximitat dels arbres a les pedres de l’edificació.

Accés - Visitat el 06/10/2009:

Procedents de Sant Pau de Seguries i circulant en sentit nord per la carretera C-38, exactament davant del PK 8 d’aquesta carretera, hi ha un trencall a l’esquerra (N 42 17 41.28 02 21 32.76) per on hem de continuar. Als primers metres d’aquest nou recorregut, a la dreta, hi ha un cartell: Camí de Cavallera – Coll de Jou.

Circularem per una carretereta perfectament asfaltada.

En un moment donat veurem a l’esquerra l’església de Sant Miquel, degudament  indicada, formant part dels cos d’una masia.

A uns 700 metres d’aquí, trobarem un trencall a mà dreta: N 42 17 51.24 02 20 44.46. A banda i banda hi ha dos cartells anunciant la torre Cavallera, a més d’un indicador de camí sense sortida.

Aparcarem el cotxe uns metres enrere, a la dreta de la carretera, en un lloc oportú, i ens disposarem a continuar el camí restant a peu.

La distància des de la carretera general fins aquí ha estat d’uns 3 km.

Llavors ens trobarem baixant per una pista de muntanya sense asfaltar, quan al cap d’uns 5/10 minuts, a la dreta, es veuen uns prats, i al final, darrera dels arbres cal estar atents a localitzar la part superior de la torre, ben visible.

De manera intuïtiva creuem els prats pel voral del terreny i ens dirigim cap als arbres darrera del quals, a molt poca distància trobarem les restes de la torre.

Localització:  N 42 17 50.56 02 20 56.25 – Altitud: 1.149 m.

Altres: Als peus mateix de la torre hi ha dos búnquers bessons. Ben conservats i perfectament mimetitzats amb l’entorn, han perdut la seva utilitat, doncs l’angle de visió de la finestreta de l’edificació es veu totalment inutilitzat degut a l’alçada de la vegetació que ha sorgit al davant.

Més coses:

A la vora de la torre Cavallera hi ha aquesta estranya edificació, mig castell, mig casa de compte de fades ... No hi viu ningú.

A la pàgina web de la Generalitat de Catalunya, se l'identifica com el Mas Pomer

Edificacions properes: Dins del terme municipal de Camprodon, i no precisament a la vora les unes de les altres, hi podem trobar varies edificacions. Veure el mapa de Google d’aquesta mateixa pàgina.

Ripollès : Veure en un mapa més gran.