Torre de l’ermita de la mare de Déu – L’Aldea / Baix Ebre

No votes yet.
Please wait...

Plafó informatiu situat a la vora de la torre.

torre-de-lermita-laldea-080229_501bisblog_0

Vista de l'edificació quan ja ens manca poc per arribar-hi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

torre-de-lermita-laldea-080229_517

torre-de-lermita-laldea-080229_515

Davant i als voltants de la torre son visibles les zones on s'hi han practicat excavacions arqueològiques.

Situació: Al terme municipal de L’Aldea (Baix Ebre) – Tarragona.

Època: Segle XV.

Estat: Restaurada. Visible exteriorment. Es pot fer un complert recorregut de circumval·lació a l’edificació. Desconeixem si és visitable. Còmode aparcament als voltants.

Al davant de la porta d’entrada a la torre hi ha rellevants restes d’excavacions arqueològiques.

Accés - Visitada el 29/02/2008:

Donada la dificultat que a vegades comporta orientar-nos en aquesta extensa zona agrícola – el Delta de l’Ebre – intentarem situar aquesta edificació, partint de la ubicació de la torre de la Burgasènia (veure dades d’aquesta edificació).

Cal abandonar la finca on hi ha la torre de la Burgasènia i sortir a la N-340, en sentit L’Aldea, però de seguida, a la mateixa corba, a ma dreta, hem de tornar a abandonar la N-340, entrant en un camí sense asfaltar, i de nou cap a la dreta, hem d’anar a tocar la paret del darrera de la finca de la Burgasènia ( La part superior d’aquesta torre és aquí perfectament visible).

Hi ha un cartell de senderisme que indica “Ruta de les tres torres”. Continuant per aquest camí, hem de seguir-lo intuïtivament cap al davant i cap a l’esquerra quan no és possible, i de nou cap endavant,  fins a trobar un canal, que ens barra el pas i que creuarem pel primer pont que trobem.

A l’altre costat, hi ha una carretera asfaltada, que seguirem cap a l’esquerra. Cap al final d’aquesta carretera, al fons, ja és visible la torre. En un trencall, girarem a la dreta i continuant recte després, arribarem a l’església de la mare de Déu de L’Aldea i a la torre.

Localització: N 40 43 54 E 0 37 41. Altitud: 15 m.

Altres:

Edificacions properes:

Baix Ebre : Veure en un mapa més gran.