Torre del Telègraf – Sant Martí de Torroella / Bages

És una edificació del segle XIX.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vista general, entorn.

torre-telegrafia-optica-sant-marti-de-torroella-111018_507

Encara conserva una mica d'excel·lència ...

torre-telegrafia-optica-sant-marti-de-torroella-111018_511bis

Interior - Espitlleres.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Una mostra de la feréstec vegetació que envolta aquesta edificació.

Aquí encara es pot apreciar el fossat que envoltava la torre.

torre-telegrafia-optica-sant-marti-de-torroella-111018_515

Situació: A la vora de Sant Martí de Torroella, entitat municipal descentralitzada de Sant Joan de Vilatorrada (Bages) – Barcelona.

Època: Segle XIX.

Altres noms: Torre dels moros.

Estat: Molt malmesa. Lliurament accessible. És la torre nº 27 de la línia de torres de Telegrafia òptica de Manresa a Solsona.

Accés - Visitada el 18/10/2011:

L’itinerari comença al punt situat a les coordinades 41 46 22 01 47 24. El lloc és dins dels casc urbà de Sant Martí de Torroella, al davant de la façana de l’església, i on hi ha al front, una placeta.

Continuem per un carrer a l’esquerra, una pronunciada baixada, assenyalada amb el nom de Pujada de Can Cintet.

Ens trobarem circulant per un carrer força estret, on amb prou feines hi passa un vehicle. Aviat ens acompanya a l’esquerra, a uns tres metres, la via del tren. Afortunadament aquest recorregut és força breu.

Al final ens trobem amb una petita planura. El carrer per on hem baixat, asfaltat, gira a l’esquerra i passa per sota de la via del tren per un breu túnel i de seguida desemboca a la carretera C-55.

Per la dreta s’inicia una pista de muntanya (41 46 27 01 47 22). Per recórrer el proper tram del camí, és imprescindible la col·laboració d’un vehicle tot terreny. Si no se’n disposa, hauríem de deixar el vehicle en un lloc oportú i continuar el camí a peu.

Durant el proper recorregut trobarem dues desviacions:

A la primera (41 46 29 01 47 29 ), seguirem per l’esquerra.

A la segona (41 46 31 01 47 29), continuarem per la dreta i amunt.

En total aquest camí de terra haurà tingut una longitud d’uns 400 m. En total, des de la plaça de l’església fins a destí, hi ha uns 600 metres.

Destí que és un gegantí dipòsit rodó d’aigua ( 41 46 35 01 47 27) , envoltat per una cerca de tela metàl·lica i tancada per una porta de ferro. Per localitzar la torre recomanem posar-se d’esquena a aquesta porta i caminar unes 40/50 passes en direcció al camí por on hem pujat, entrant una mica dins del bosc, per la dreta i on ja hauríem de trobar, un imprecís corriol, que mantenint el camí principal a l’esquerra ens permetrà de seguida trobar les restes.

Localització: N 41 46 34 E 01 47 25. Altitud: 295 m.

Altres: Difícil de localitzar si no es tenen unes mínimes dades, com és el cas de les que ara facilitem nosaltres. Molt emboscada, amb poques restes, el color de la torre es mimetitza perfectament amb la vegetació que l’envolta. La poca precisió final de les dades del nostre GPS,  tampoc ajuden massa en aquest cas ...

Edificacions properes

Informacions complementàries de l'ITINERARI

torre-telegrafia-optica-sant-marti-de-torroella-111018-google-maps-inici-itinerari

Dins de Sant Martí de Torroella, el lloc on iniciem l'itinerari, baixant amb cotxe pel carrer que es veu a l'esquerra de la fotografia, anomenat Pujada de Can Cintet.

Bages : Veure en un mapa més gran.