Camí de Ronda – Platja de Sant Pol – Sant Feliu de Guíxols / Platja de Sa Conca – S’Agaró // Baix Empordà

Avui hem fet un canvi radical de “registre“ dins dels nostres habituals desplaçaments. El nostre objectiu ha estat descobrir un racó ben bonic del nostre país: La costa Brava  - (Girona).

I per fer-ho hem escollit un camí de ronda.

Què és un camí de ronda ?

"És un camí practicat al llarg de la zona marítima o terrestre com a servitud per a la vigilància de la costa."

Font: Institut d'Estudis Catalans / Diccionari de la llengua catalana.

F O T O S - Primera part del recorregut

F O T O S - Segona part del recorregut

Situació: A la Costa Brava – La part del camí que hem fet avui, transcorre per terrenys de dos municipis: Sant Feliu de Guíxols i S’Agaró. A efectes de classificació a les nostres pagines i sense cap més efecte, ho hem “adjudicat” al terme de Sant Feliu.

Època: “El terme Costa Brava, fou publicat inicialment al diari La Veu de Catalunya el 12 de setembre de 1908 pel poeta i escriptor Ferran Agulló .

Estat: Ben arranjat, transitable, a peu.

Accés – Visitat el 09/12/2016:

Primera part del recorregut:

Punt d’inici: Hem començat en un punt de Sant Feliu de Guíxols (41 47 14.6 03 02 42.3) situat al carrer carretera de Sant Pol, confluència amb el carrer Camí de la Caleta.

A l'altra banda del carrer hi ha el començament d'una petita escala amb baranes de ferro per on baixarem. Per l'esquerra s'arriba a la propera platja de Sant Pol. Hem continuat per la dreta, iniciant el camí de ronda. (Sentit de la marxa: direcció sud).

Hem passejat durant uns quinze minuts (anada), fins arribar a un lloc, on el camí s'enfila per unes escales, que de nou ens situen a la carretera de Sant Pol, aproximadament a 41 47 08.4 03 02 41.9 . Es pot retrobar novament el camí una mica més endavant, quan de nou marxa de la carretera i s'acosta al mar, baixant per unes altres escales. Nosaltres però, hem tornat enrere, fins el punt d'inici.

Segona part del recorregut:

De nou, des del punt d'inici, ens desplaçarem ara en sentit nord.  Caminant per un voral exterior a la carretera de Sant Pol, ben aviat arribem a tocar de la sorra de la platja del mateix nom i continuarem caminant per l'acera del camí, encara asfaltat, que ara s'anomena Passeig de Sant Pol, flanquejat, pel costat terra, per un bon nombre de restaurants.

Durant aquesta part del recorregut trobarem a l'esquerra, la casa de les punxes.

Quan aquest carrer fa un evident gir cap a l’esquerra, en direcció a l’avinguda Jaume I, continuarem recte, trepitjant un passeig peatonal fet amb taulons de fusta al terra.

Deixem a l'esquerra una petita edificació que es diu que és una escola de nàutica .

Per la dreta sobrepassarem les dunes de Sant Pol - (41 47 27 03 02 56).

A partir d'aquí ja no hi ha pèrdua per continuar el camí, perfectament arranjat i amb precioses vistes a la mar Mediterrània.

Durant la propera part del recorregut, ens sembla recordar que trobarem fins a 17 (?) plafons informatius. El nombre que identifica cada plafó ens dona una idea del camí que encara ens falta recórrer.

Durant la caminada, una raconada idíl·lica, amb força èxit entre els visitants, és la presència d'una una glorieta.

Donem per finalitzada la descoberta quan arribem a 41 47 47.0 03 03 38.0 on hi ha una balconada sobre el mar. Tenim a tocar la platja de Sa Conca a l'esquerra.

Donem mitja volta i tornem per on hem vingut.

Edificacions properes: Veure el mapa de Google d'aquesta mateixa pàgina.

Consideracions:

• Opinem que aquest segon recorregut es pot fer ben bé, en una horeta més o menys (Temps de tornada, a pas lleuger). A l'anada, embadalits per les vistes, hem trigat una mica més.

• Tot i ser un dia feiner i fora de temporada, el camí ha estat força concorregut.

• És una sortida familiar. Però en determinades zones, cal tenir “ben controlats” els nens petits, doncs hi ha uns penya-segats de consideració, amb baranes molt baixes.

• Les identificacions dels carrers, que donarem del recorregut, són els noms que apareixen a Google Maps.

Plaça del Monestir s/n · 17220 Sant Feliu de Guíxols
turisme@guixols.cat · Tel. 972 820 051

Horari d’hivern: de dilluns a dissabte de 10 a 18h – diumenge i festius de 10 a 17h.