Església de Sant Salvador de Bellver – Sant Boi de Lluçanès / Osona

Valoració: 1 vot.

Situació: En terrenys de Sant Boi de Lluçanès, població i municipi del mateix nom, a la comarca d'Osona (Barcelona).

Època: Segle XII – Romànic – (Patrimoni.Gencat).

Protecció: No hi consta - (Patrimoni.Gencat).

Estat:  Bo. No és accessible lliurament. Hem aparcat al davant.

Accés – Visitada el 18/08/2016:

El punt d'inici de la sortida d'avui, ha estat des de la població de Sant Boi de Lluçanès (0) , des d'un lloc (42 03 28.3 02 09 08.1) que al mapa de Google identifiquem com la cruïlla dels carrers Passeig del Lluçanès, amb l'avinguda de la font de la Prada, entre els PK 3 / 4 de la carretera BV-4608.

Deixem a la dreta l’església de Sant Boi de Lluçanès i continuem per la carretera BV-4608.

(1)  Abandonem aquesta carretera, en un lloc situat entre els PK 4 / 5 (42 03 17.3 02 09 35.7). Hi ha una indicació (Sant Salvador), girem a l'esquerra, entrant a un camí de terra, transitable.

(2) A 42 03 38 02 10 11.7, desviació, indicada. Continuem per l'esquerra.

(3) A 42 03 46 02 10 06.5, desviació, continuem per la dreta, en baixada. No hi ha cap indicació. Terreny a estones asfaltat i a estones no.

(4) A (42 03 34.7 02 11 30.8), hem aparcat el vehicle i ens hem disposat a fer a peu, els darrers metres de l'excursió.

Aquest darrer tram de camí, és força costerut. Des de dalt del turó, en dies clars, hi ha molt bones vistes.

M A P A del recorregut – Distància aproximada: 6,5 Km.

Localització: (5) N 42 03 32.8 E 02 11 34.8 – Altitud: 950 m.

Altres: De la pàgina web Patrimoni.Gencat, ens complau extreure la següent informació - (Agost 2016):

“ Descripció

Situada dalt d'un turó. Església d'una sola nau amb volta apuntada i dos arcs torals.

L'absis té dues finestres amb arcs en degradació, cornisa en dents de serra, arcuacions i bandes llombardes.

Notícies històriques

Aquesta església es troba citada l'any 1110. Des de començaments del segle XII hi havia en aquest lloc una comunitat de preveres i clergues que seguia la regla de sant Agustí.

Aquesta comunitat havia quedat reduïda el 1278 a un sol membre, en canvi adquirí força importància una confraria que també hi tenia seu.

Edificacions properes: Veure el mapa de Google d'aquesta mateixa pàgina.