Castell de Taradell / Osona

castell-de-taradell-080614_501

castell-de-taradell-080614_528

castell-de-taradell-080614_530

Tot i que sembli difícil pujar aquí dalt, no ho és gens ...

A continuació veurem unes quantes fotos del castell:

castell-de-taradell-080614_560

castell-de-taradell-080614_580

castell-de-taradell-080614_585

Situació: Al municipi de Taradell (Osona) – Barcelona.

Època: Segle X.

Estat: Restaurat. Lliurament accessible.

Altres noms: Conegut també amb el nom de castell de Can Boix.

Accés - Visitat el 14/06/2008:

L’itinerari que proposem, s’inicia quan  procedents de Balenyà, per la carretera BV-5305, entrem a Taradell, on trobem una gran rotonda: la Plaça de l’Atlàntida. Coordinades N 41 52 09 E 02 16 58.

Travessem aquesta plaça i seguim recte. A continuació, prenem el segon carrer a ma dreta, carrer Catalunya, fins el final, on trobem un stop, i girem a la dreta, continuant ara per la  Avda. del Montseny. Aquí veiem un cartell que fa referència a residencial Goitallops.

Aquest és el nom que adopta al cap de poc l’avinguda del  Montseny i que enfilant-se, rodejat de boniques mansions a banda i banda del carrer, seguirem una bona estona fins arribar al final, on trobarem una rotonda amb un monument al mig de la rodona, dedicat al gos caçador.

Situació d’aquesta rotonda:  41 51 24 02 18 06.

Aquí caldria plantejar-se l’oportunitat d’aparcar el cotxe i continuar a peu per la pista de muntanya (1), que s’inicia a la dreta mateix d’aquesta rotonda.

Tot i que nosaltres hem continuat encara més endavant, en un vehicle de turisme, hi ha hagut  alguna part de la pista, on s’ha vist amenaçada la integritat del baixos del nostre cotxe. De totes maneres, a poc a poc, i amb precaució, hem arribat a un lloc, després d’un recorregut d’uns 1200 metres, on finalment hem deixat el vehicle. Situació en aquest punt:  41 51 31 02 18 53.

Durant tot aquest camí, hem tingut sempre a la nostra esquerra un cercat, on alguns cartells anuncien que és un “Refugi de fauna salvatge”.

Aquest cercat canvia de direcció precisament en el lloc on hem deixat el cotxe i gira i segueix  cap a l’esquerra i amunt, on també arrenca una nova pista, que ara seguirem, abandonant la que ens ha portat fins aquí, que continua al davant i cap avall.

Al poc, per la nova pista ja deixarem de circular paral·lels amb el cercat. Trobarem una triple cruïlla de camins: 41 51 37 02 18 51, i prendrem el camí de l’esquerra que comença a baixar.

Molt aviat i a la dreta, en plena pendent, trobarem el primer trencall: una nova pista més petita, discreta, per on continuarem: situació aquí: 41 51 40 02 18 43. A partir d’ara circularem per un camí que es fa cada vegada més petit, fins que acaba transformant-se en un corriol.

Aviat al lluny, a l’esquerra, ja veurem la construcció que busquem. Al poc arribarem a una zona, on passarem entre uns grans blocs de roca, potser  el tros més bonic del camí. Un cartell (el primer que trobem), situat en una cruïlla de camins (41 51 52 02 18 43), ens indica la direcció de la darrera part del recorregut.

Des del lloc on hem aparcat el cotxe, fins el castell hem trigat una mitja horeta, tot xino, xano. Afegirem que l’excursió és apta, i molt recomanable, per a tots els públics.

(1)   Nota: La climatologia pot modificar sensiblement les condicions de circulació per pistes de muntanya. Cal tenir-ho en compte.

Localització: N 41 51 55 E 02 18 37 - Altitud: 793 m.

Altres:

• Magnifiques vistes.
  • Té una certa similitud amb el castell de Castellcir, també anomenat Castell de la Popa, doncs també està edificat dalt d’un roquerar.
  • El camí de retorn amb cotxe, des de la rotonda amb el monument al gos caçador, no presenta tampoc, cap dificultat. Seguint les instruccions dels senyals de tràfic, retornarem a la rotonda de la plaça de l’Atlàntida, on hem iniciat el recorregut.
  • A Taradell també podem veure la Torre de Don Carles o Torre de la Presó (Segle XVI).

Edificacions properes: Veure el mapa de Google d’aquesta mateixa pàgina.

Informacions complementàries de l'ITINERARI

castell-de-taradell-google-maps-itinerari-1

castell-de-taradell-itinerari_501

Rotonda de la plaça de l'Atlàntida.

castell-de-taradell-google-maps-itinerari-2

castell-de-taradell-itinerari_503

Rotonda on hi ha un monument al gos caçador.

castell-de-taradell-itinerari_505

¿ Queda clar a qui va dedicat el monument ?

castell-de-taradell-itinerari_507

Vista de la pista que es menciona al text, que parteix de la rotonda amb el monument al gos caçador i que té un cercat de filferro a mà esquerra .

Osona : Veure en un mapa més gran.

A L T R E S

L'edificació està construïda en un lloc encisador ...

dalt d'un roquerar.

castell-de-taradell-080614_556

I ENCARA MÉS ... Llocs amb encant

Aquesta part del camí és una veritable delícia.