Castell de Sant Llorenç – Àger / Noguera

A continuació, tres vistes de les restes de la capella del castell:

I tot seguit, dues vistes des del castell:

Situació: Al terme municipal d’Àger (Noguera) – Lleida.

Època: Segle XI (Patrimoni.Gencat)

Estat: Malmès. Lliurament accessible. Restes força nombroses i rellevants. Precioses vistes als voltants. Uns impressionants espadats rodegen bona part de l’edificació.

Accés - Visitat el 05/09/2009:

El recorregut s’inicia al poble d’Àger, a la cruïlla formada per la carretera C-12 i el carrer del Calvari. (N 42 00 07.97 00 45 32.87).

Al costat poble hi ha la caserna dels Bombers. A l’altra banda de la carretera hi ha diversos cartells informatius: Centre d’Observació de l’univers,  Aeroport i també castell de Sant Llorenç. En aquesta direcció continuarem.

Deixarem enrere el cementiri de la població. Aviat circularem ja per una carretera que no hem pogut identificar, ni tampoc sabem a on condueix. En un moment donat, trobem un trencall a mà esquerra de la carretera (42 02 23 00 44 10), identificat per un cartell de color verd, de senderisme que ens dirigeix al castell de Sant Llorenç, i per on continuarem.

Ens trobarem circulant per una carretera sense asfaltar. Circularem per la pista principal, intuïtivament, obviant algunes desviacions que se’ns presenten, fins arribar a una cruïlla (42 02 28 00 43 51) on hi ha un petit pal de fusta (indicatiu de BTT) amb una petitíssima indicació (castell de Sant Llorenç) assenyalant per continuar per la dreta. Al cap d’una estona l’edificació ja és perfectament visible davant nostre, dalt d’un turó.

Aparquem al costat d’una barraca d’obra, a tocar d’un camp treballat: 42 02 38 00 41 43.

La distància recorreguda des d’on hem abandonat l’asfalt fins aquí ha estat de 4,3 km. Un cartell ens confirma que hem arribat al lloc oportú, i ens indica el començament d’un petit corriol que s’enfila muntanya amunt, assenyalat per algunes petites fites de pedra, fins arribar dalt del cim.

Localització: N 42 02 35 E 00 41 39 – Altitud: 1050 m.

Altres:

Edificacions properes: Dins del terme municipal d’Artesa de Segre, hi podem trobar varies edificacions. Veure el mapa de Google d’aquesta mateixa pàgina.

Noguera : Veure en un mapa més gran.