Castell de Prenafeta – Montblanc / Conca de Barberà

Valoració: 1 vot.

Castell de Prenafeta.

El castell de Prenafeta vist des de la torre veïna.

Vistes des del castell de Prenafeta.

Situació: En terrenys del llogaret de Prenafeta, pedania de la localitat de Montblanc (Conca de Barberà) – Tarragona.

Època: Segle XII.

Estat: Molt malmès. De reduïdes dimensions. Lliurament accessible.

Accés - Visitat el 25/04/2009:

Arribats a la petita localitat de Prenafeta, cal continuar recte fins el final del poble. Abans, a la dreta, enganxat a la paret de l’església del poble, podrem veure un petit panell informatiu, amb dades de l’edificació que busquem.

A la fi arribarem a la font d’en Guàrdies ( 41 22 38 01 13 39).

En aquest lloc hem aparcat el cotxe i ens hem disposat a seguir l’itinerari a peu. Uns quants metres més endavant, el camí es bifurca. Continuarem per la dreta, cap amunt en direcció a la porta d’un terreny amb una casa.

A la dreta d’aquesta porta,  ja veurem l’inici d’un discret corriol (41 22 37 01 13 44), on hi ha un pal amb una senyal informativa:

Castell de Prenafeta 0:45 i Figuerola del Camp 1:05.

Per aquí continuarem.

Hi ha un mur a la nostra dreta. Travessarem una pista, sense asfaltar (Camí de Cabra del Camp a Lilla). Al davant, una mica a la dreta, s’enfila el camí (hi ha unes baranes de fusta), per on seguirem.

Durant el proper recorregut, enmig d’una atapeïda vegetació, ens acompanyaran una estona, unes discretes senyals, de color blanc i vermell, enganxades als arbres indicant “Ruta del Císter”.

Caminarem també trepitjant alguns trams empedrats de l’antic camí medieval.

En una cruïlla de camins, profusament identificats, caldrà continuar cap a l’esquerra i amunt, assenyalat per un discret cartell, petit, de fusta: castell de Prenafeta.

Al poc, entre els arbres, a l’esquerra trobarem les restes de l’antic poble de Prenafeta, abandonat al segle XIV, a conseqüència de la pesta.

També veurem l’església romànica de Sant Salvador, amb la volta i l’absis ben conservats.

Arribats a una altra bifurcació (41 22 36 01 14 04) , cal continuar per l’esquerra. (No hem estat capaços de trobar aquí cap indicació de direcció per anar al castell ...). Aquí mateix passarem pel davant de la porta d’un dipòsit d’aigua, enclavada a la muntanya.

Ara, ja a la part final del recorregut, circularem una estona pujant per uns trams d’escales, que ens conduiran a la petita plana superior del turó de Prenafeta, a la serra de Miramar,  on hi ha les minses restes de l’edificació que busquem.

La duració del recorregut ha estat d’una hora aproximadament.

En un turó pròxim  es veuen les restes d’una torre. Hom diu que és una torre del segle XIII. S’hi pot accedir, des del castell, amb algunes dificultats.

Localització: N 41 22 35.31  E 01 13 57.79 – Altitud: 690 m.

Altres:

Edificacions properes: Veure el mapa de Google d'aquesta mateixa pàgina.