Castell de Montpalau – Pineda de Mar / Maresme

Heus aquí una mostra d'un "bloc" sencer de paret caigut pel terre. Ja hem vist aquest tipus d'efectes en altres edificacions que van patir voladures. No sabem si en aquest cas va succeir també aquesta visicitud.

Situació: Al terme municipal de Pineda de Mar (Maresme ) – Barcelona.

Època: Segle XV (Patrimoni.Gencat)

Estat: Molt malmès. Lliurament accessible, tot i que la vegetació fa difícil la circulació entre mig de les restes.

Accés - Visitat el 23/02/2008:

Procedents de Barcelona i circulant per l’autopista C-32, prenem la sortida Calella – Pineda -Santa Susanna (PK 122), i seguim les instruccions de les senyals de tràfic que ens guien  fins a la N-II, sentit Girona.

Per aquesta carretera, i circulant ja per l’interior de la població de Pineda de Mar, trobarem varies indicacions que ens assenyalen per anar a retrobar la C-32, sempre en sentit Girona. La darrera ens indica que hem d’abandonar la N-II, per la nostra dreta. (Coordenades en aquest punt  41 37 34 02 40 57). Mitjançant un túnel passarem  per sota de la N-II i a l’altre costat d’aquest seguirem per la dreta, i recte, pujant una petita pendent, i ens trobarem a la carretera anomenada passeig d’Horsavinyà.

Molt aviat, a l’esquerra veurem un trencall amb un cartell indicatiu : Mas Cànoves i la C-32. (Coordenades en aquest punt: 41 38 11.52 02 40 50.69). Entrem-hi (Camí de Can Martorell) i seguirem fins un punt, on a la dreta ens permetria incorporar-nos a la C-32.

Però nosaltres continuarem recte, i passarem per un altre túnel, a l’entrada del qual s’indica que és prohibit de circular-hi, llevat d’anar a l’abocador. Aquí és on anem.

Passat aquest túnel, seguirem recte, ara per una carretera sense asfaltar i aparcarem còmodament el vehicle (41 38 17 02 40 11), abans de que la carretera s’enfili entre els arbres, davant dels petits monticles que formen les runes.

A la dreta veurem la masia de Can Martorell. Un cartell informatiu de senderisme ens indica que hem de continuar per la pista amunt, i a l’esquerra, per poder arribar al castell de Montpalau. (Pista que és perfectament accessible a vehicles tot terreny ...)

Així doncs, enfilant-nos per aquest ampli camí, de forta pendent, emprendrem la marxa, que en una mitja hora de durada ens conduirà a dalt del turó, on hi ha les restes del castell que busquem.

Per comprovar que anem pel bon camí, tant aviat ens haurem posat en marxa, a la dreta  hem de veure perfectament una petita i bonica ermita.

A meitat del camí, a la dreta, hem de trobar un dipòsit d’aigua, de xapa pintada de color verd.

Un altre cartell ens indica que hem de continuar en aquesta direcció. Finalment un darrer cartell ens invita a tornar a agafar un altre trencall a la dreta.

Aviat trobarem una placeta on hauríem de deixar el vehicle, si hi hem pujat amb cotxe, i continuar cinc minuts a peu, per un corriol, fins arribar al nostre destí.

Les vistes des de dalt de tot del turó, son molt boniques.

Localització: N 41 38 31.54 E 02 40 12.98 – Altitud: 258 m.

Altres:

Edificacions properes: Veure el mapa de Google d’aquesta mateixa pàgina.

Maresme : Veure en un mapa més gran.