Castell de Lillet – La Pobla de Lillet / Berguedà

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vista general, entorn de l'edificació.

castell-de-lillet-110728_501

Aquestes són les úniques restes del castell de Lillet.

castell-de-lillet-110728_502

Una creu, element identificatiu d'aquest lloc.

Situació: Al terme municipal de La Pobla de Lillet (Berguedà) - Barcelona.

Època: Segle IX.

Estat: Malmès, poques restes. Lliurament accessible. Precioses vistes.

AccésVisitat el 28/07/2011.

Avui, pel mateix preu, dos itineraris:

Opció 1: Amb vehicle 4x4:

Circulant per la carretera B-402 en sentit Campdevànol, una vegada hem deixat enrere La Pobla de Lillet, a tocar del PK 11,  trobarem una desviació a mà dreta ( N 42.24639 E 01.99041 ) degudament indicada per anar al Monestir de Santa Maria de Lillet, cap a on ens dirigirem. Si voleu visitar l’interior del Monestir, demaneu informació a l’Oficina de turisme de La Pobla.

Circularem una estona per una carretereta sense asfaltar, transitable amb qualsevol tipus de vehicle.

Arribats al monestir, continuem per la pista de l’esquerra (42.24220 01.99313).  A partir d’aquí ja és necessari circular amb 4x4. De moment és una pista ampla, on no és difícil l’encreuament de dos vehicles. Al cap d’una estoneta trobem una desviació a la dreta, molt tancada (42.23281 01.99016), per on continuarem. Des d’ara la pista s’estreny força.

Finalment arribem a un lloc ampli, on hem aparcat el cotxe (42.23661 01.98874), i a peu, continuant pel camí, a dia d’avui força inundat d’aigua, hem arribat molt aviat fins una masia propera, visible des del lloc on hem aparcat.

Per l’esquerra d’aquesta masia hem pujat una petita elevació que ens ha situat en una praderia. Al bell mig hi ha unes roques, ( N 42.23814  01.98943) on hi ha unes marques de pintura de color groc i blanc (*). Entremig de les roques es veu l’inici d’una senda que travessant el prat es dirigeix a l’alt roquerar situat al davant, on dalt de tot es veuen les restes del castell, presidides per un pal de bandera. Arribats a sota del penyal, no és difícil continuar el camí, seguint les marques de pintura que ara trobem sovint, guiant-nos sense dificultat fins dalt de tot del cim on hi havia el castell.

Localització: N 42.23804  E 01.98830. Altitud: 1.065 m.

Opció 2 – A peu:

És vàlid l’accés motoritzat descrit anteriorment. Arribats al Monestir, aparquem el cotxe als voltants i tot seguit hem de localitzar l’inici d’un discret caminet, difús al principi, indicat per un cartell de color verd, de senderisme: al castell de Lillet, 0,8 km. El caminet s’enfila muntanya amunt, en el mateix sentit de la marxa en que hem arribat.

Deixarem a la nostra esquerra la bonica ermita romànica de Sant Miquel de Lillet (Única ermita rodona del Berguedà). A l’introduir-nos al bosc proper, el camí ja és una senda ben definida, identificable sense problemes degut també a que sovintegen unes senyals de pintura de color groc i blanc. Finalment arribem al mateix lloc assenyalat a l’itinerari amb cotxe: el roquerar (*) al bell mig del prat: N 42.23814  01.98943.

Per la resta del camí és vàlida la informació anterior.

Altres: El castell estava edificat dalt d’un roquerar en forma d’esperó, inaccessible per tots els costats menys pel que hi hem pujat.

Edificacions properes: Dins el terme municipal de La Pobla de Lillet, podeu trobar varies edificacions, tot i que no precisament a la vora, les unes de les altres. Veure el mapa de Google d'aquesta mateixa pàgina.

Informacions complementàries de l'ITINERARI:

Imatge de l'inici de l'itinerari, la desviació per on abandonem la carretera B-402 (Vista en sentit contrari al descrit). Imatge extreta de GOOGLE MAPS.

Inici camí a peu, des del Monestir.

Berguedà : Veure en un mapa més gran.

A L T R E S

castell-de-lillet-110728_513

Vistes de la Pobla de Lillet, des del castell.