Castell de Guàrdia – Castell de Mur / Pallars Jussà

Situació: Dalt d’un turó situat davant de la població de Guàrdia de Noguera, capital del municipi de Castell de Mur (Pallars Jussà)  - Lleida.

Època: Segle XI - Romànic - Generalitat de Catalunya.*

Protecció: BCIN - Generalitat de Catalunya.*

Estat: Malmès. S'hi estan fent treballs de restauració. Lliurament accessible, tot i que ara per ara, no és fàcil accedir al pati del castell, doncs no està preparat per poder pujar-hi còmodament

Accés - Visitat el  09/10/2008:

0 - Procedents de Tremp i circulant per la carretera C-13 en sentit Balaguer, entre els PK 78 i 79 d’aquesta carretera, cal prendre en una rotonda, una sortida a  la dreta  (N 42 05 53 0 53 16) amb la indicació per anar al Castell de Mur.

Circularem còmodament per una carretereta asfaltada (LV-9124). Deixarem enrere el poble de La Guàrdia de Noguera. Trobarem posteriorment una cruïlla, també indicada per continuar per la dreta per anar a Castell de Mur, cap a on ens dirigirem, tot i que no hi hem d'arribar, doncs abans, en un lloc sense cap indicació, a la dreta de la carretera veurem una baixada, l'inici d'una pista de muntanya, sense asfaltar, tancada amb una  1 - cadena que en barra el pas als vehicles (42 06 07 0 51 36), per on continuarem... caminant.

La distància des del trencall de la carretera general fins aquí, ha estat d'uns 8,3 km.

Aparcarem el cotxe al voral de la carretera i ens disposarem a seguir l'itinerari a peu.

El camí, molt ample, ressegueix la faldilla de la muntanya, sense desnivells de consideració, amb unes impagables vistes del pantà de Terradets, fent la passejada força agradable.

En  uns 25 minuts arribem primer a les restes de l'ermita romànica de Sant Feliu, i poc més endavant a les del castell.

2 - Localització:  N 42 06 04.23 E 0 52 35.71 - Altitud: 664 m.

Altres: Precioses vistes als voltants.

*Informació extreta de la pàgina web de la Generalitat de Catalunya.

Edificacions properes:

Pallars Jussà : Veure en un mapa més gran.