Torre de la Penya del Moro – Sant Just Desvern / Baix Llobregat

torre-penya-del-moro-081213_529

torre-penya-del-moro-081213_516

torre-penya-del-moro-081213_517

Situació: En terrenys del terme municipal de Sant Just Desvern (Baix Llobregat) – Barcelona.

Època: Segles X a XII - Generalitat de Catalunya.*

Protecció: BCIN

Estat: Malmesa. Sols resta en peus la base d’aquesta construcció. A tocar de la torre hi ha restes d’estructures d’època ibèrica. Lliurament accessible.

Altres noms

Accés - Visitada el 13/12/2008:

L'itinerari que hem fet ha estat el següent:

Cal localitzar dins de la població de Sant Just Desvern el carrer del Pont nº 28, on finalitza aquest carrer. A la dreta hi ha una petita placeta on hem aparcat còmodament el vehicle: N 41 23 51 E 02 04 26.

(Val a dir que el nostre navegador GPS ens ha portat sense cap problema a aquest lloc, indicant-li les dades del carrer. En qualsevol cas, veure el mapa de GOOGLE).

Partint del lloc on hem deixat el cotxe, on hi ha un parell de cartells informant de la situació de la torre, hem continuat a peu, per la pista de muntanya que arrenca aquí mateix, salvant una cadena que barra el pas als vehicles a motor.

En un curt passeig d'uns quinze minuts, arribarem dalt del turó on hi ha la torre.

Via d'accés recomanada, segons - Arxiu històric.
Situats al Parc del Parador -on arribareu amb els autobusos 63, 157, 257, Esplujust, Esplubus, L46 i L10- preneu el c. Miquel Reverter, i continueu per l'av. de l'Onze de Setembre.

Cal pujar per la carretera de la Plana Padrosa, continuar pel c. de Can Solanes, i pel c. de les Alsines fins al capdamunt del carrer Pont.

Des d'allà, surt una pista forestal que cal realitzar a peu, el camí s'enfila fins dalt del Coll de Can Solanes, i allà cal girar a l'esquerra seguint la pista en direcció a ponent, a uns 500 metres hi ha un indicador del Parc de Collserola i un petit pla.

És aquí que s'inicia l'ascens final per un petit corriol que puja fins a dalt del turó.

A peu, des del parc del Parador fins al carrer Pont hi ha uns 20 o 30 minuts, i des de l'indicador del Parc de Collserola fins al cim hi ha una pujada de 25 o 35 minuts.

Una altra forma d'accedir-hi - Arxiu històric

Localització: N 41 23 48 E 02 04 07-  Altitud: 274 m.

Altres: Esplèndides vistes del Baix Llobregat. Hi ha força gent recorrent els ben condicionats camins d'aquest voltants, indicats per nombrosos cartells informatius. El Consorci del Parc de Collserola està portant a terme  una tasca molt apreciable.

Edificacions properes: Veure el mapa de Google d'aquesta mateixa pàgina.

MAPA de situació

Baix Llobregat : Veure en un mapa més gran.

A L T R E S

Dues mostres de les vistes que es gaudeix desde aquest lloc: