Torre de Bràfim / Alt Camp

Valoració: 1 vot.

brafim-070630_505

brafim-070630_504

Situació: A la vora de Bràfim, localitat de l'Alt Camp (Tarragona).

Època: A la pàgina web de la Generalitat de Catalunya es cita que és una edificació d’època medieval.

Protecció: BCIN - Generalitat de Catalunya.*

No obstant, a la llinda de la porta d’accés a la torre hi ha una data: 1877.

Estat: La torre, enganxada a les restes d’un mas totalment arruïnat, es troba en un relatiu bon estat. Interiorment és accessible lliurament, tot i que l'estat dels esglaons de l'escala no convida pas precisament a pujar-hi alegrement, pel perill que comporta, de baixar a plom.

Altres noms: Torre del Garriga - Generalitat de Catalunya.*

Accés - Visitada el 30/06/2007:

Procedents de Rodonyà i circulant per la carretera C-51 (Ctra. de Barcelona a Valls), en sentit Valls, en un lloc situat entre els PK 26-27, (abans d’una benzinera) a les coordenades N 41 17 13.75 E 01 21 18.55, prenem una desviació a mà esquerra.

Hi ha un petit cartell de senderisme indicant: Bràfim 4,4 km. És un camí sense asfaltar, estretet.

Arribats al lloc situat a 41 16 37 01 21 09 hi ha una petita placeta on podem aparcar el cotxe i on s'inicia un discret corriol que en un tres i no res ens condueix davant mateix de la torre.

Des d'aquest lloc podem retornar pel mateix camí o arribar-nos a Bràfim, situat a uns 1.100 m. seguint el camí inicial.

Localització: N 41 16 40.01  E 01 21 08.07 - Altitud: 246 m.

Altres: Itinerari alternatiu:

Bona part del recorregut és més ample, més curt i en més bon estat que l'anterior.

Dins de Bràfim cal localitzar l'avinguda de l'Alt Camp, on hi ha l’inici del camí, indicat, per anar al Santuari de Loreto (41 16 13 01 20 37).

Quan s'arriba a una desviació a la dreta, indicada per continuar cap al Santuari  (41 16 18 01 20 47) , abandonem l'asfalt , seguint per l'esquerra primer i per la dreta després. Hem de circular per camins indicats, primer per anar a Vila-rodona i després un altre per anar a Santes Creus, fins arribar a trobar la torre.

• Una pàgina amb una mica d'informació de Bràfim, i en concret, del Santuari de Loreto:

• De la pàgina web de la Generalitat de Catalunya *, ens complau extreure la següent informació (Desembre 2019):

" Recinte quadrangular envoltat per un mur d'on sobresurt una torre semicircular. En un dels angles s'alça una torre quadrada de 4x4 metres i 15 metres d'alçada.

A la llinda de pedra hi ha inscrita la data 1877.

Hi ha un mirador al cim amb barana, gàrgoles de tub de pedra i penell de ferro forjat.

El parament és de maçoneria arrebossada amb morter de calç."

* Informació extreta de la pàgina web de la Generalitat de Catalunya.